رد شدن به محتوای اصلی

دکوراسیون‌؛ تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه‌

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiHJTagGRIm5ymmlcBLA_bRdycTWtRHzgW8aTIl9yGJkpT3Nk46x7QuJ21jjRXwcRuX63UbX6hukQUHB-nPxxGx07QwcEbv2V1tjglXVZZ0jWGcPrpDCHQJe4iZY1i0wqQ2AXfA2xVWBM8/s400/8.bmp


‌بسیاری از ما مایلیم دکوراسیون منزلمان را عوض کنیم و یا دست کم تغییراتی در جهت زیباتر شدن فضای منزل ایجاد کنیم. به قول ارد بزرگ فیلسوف ایرانی "خوی آدمی همواره بدنبال دگرگونی و هدفمندی است ". و از این روی انسانها حاضرند برای این میل تنوع خواه خویش هزینه هم بنمایند البته نیاز به بودجه گزاف اغلب بسیاری را از این فکر منصرف می‌کند. حال آن که تغییر دکوراسیون لزوماً نیاز به خرید لوازم و وسایل جدید، لوکس و گرانقیمت ندارد و در خیلی از موارد می‌توان تنها با ایجاد هارمونی رنگی در فضای خانه حال و هوایی جدید و بسیار جذاب‌تر از قبل در آن آفرید. در حقیقت ایجاد زیبایی در دکوراسیون یک خانه نیازمند خرید مبلمان نفیس و لوازم دکوراسیونی لوکس نیست بلکه کافیت با به وجود آوردن هماهنگی میان لوازم موجود و احیاناً حذف یا افزودن برخی از جزییات و لوازم ساده اما متناسب با بقیه اجزا نمایی چشم‌نواز به اتاق بدهیم. ایجاد هماهنگی گاه با حذف بعضی از وسایل و گاه تنها با تغییر دادن رنگ لوازم حاضر امکان‌پذیر است. مثلاً تغییر دادن رنگ دیوارها که بزرگترین سطوح یک اتاق را تشکیل می‌دهند خود به تنهایی تاثیر بسزایی در نمای آن دارد.

در تصاویر اتاقی را ملاحظه می‌کنید که دیوارهای سفید و کفپوش چوبی دارد. پرده سبز زیتونی و شومینه‌ای با گچبری‌های برجسته که به رنگ آبی روشن رنگ آمیزی شده است هیچ تناسبی با یکدیگر و سایر اجزای اتاق ندارند.

آینه‌ای با قاب چوبی بزرگ بر روی شومینه، یک دراور چوبی و کتابخانه‌ای که بالای آن نصب شده است و یک چهار پایه فلزی بلند به عنوان جایی برای تلویزیون و لوازم صوتی دیگر، سایر وسایل زینت بخش این اتاق هستند. چنان که مشخص است هیچ هماهنگی و ارتباط چشم‌نوازی میان این اجزا وجود ندارد. برای تغییر دکوراسیون این اتاق دکوراتور پیش از هر چیز دیوارهای اتاق را با استفاده ا زتکنیک‌های پتینه و دکوپاژ دچار تغییراتی چشمگیر کرده است.تصاویری از یک مجموعه موتیوبرگ با دستگاه فتوکپی تکثیر شده و در فواصل مساوی بر روی دیوار دکوپاژ شده‌اند دیوارها پتینه شده‌اند و همچنین شومینه و گچبری‌های آن نیز به رنگ دیوار رنگ آمیزی شده و سپس با رنگ قهوه ای رنگ شوی‌‌colour wash) )شده است تا نمایی قدیمی و آنتیک بیابد، رنگ شوی کردن گچبری های شومینه جزییات ظریف طرح آن را نیز نمایان‌تر ساخته است.

دراور به کنار پنجره انتقال یافته و از سطح روی آن برای به نمایش گذاشتن ظروف تزیینی استفاده شده است. آینه بزرگ روی شومینه با آینه‌ای بدون قاب و کوچکتر جایگزین شده که سطح نقره‌ای رنگ آن به کانون توجهی در اتاق تبدیل شده است و ضمن انعکاس تصاویر داخل اتاق به فضا درخشش و جلا نیز می‌بخشد. داخل شومینه با چند شمع و یک کوزه و دو کدوی خشک شده زینت یافته است. جاشمعی‌ها از تنه درخت بریده شده ساخته شده‌اند که به واسطه بافت طبیعی چوب با رنگهای به کار رفته در اتاق هماهنگ و زیبا هستند. استفاده از شاخه‌های گل زرد رنگ طبیعی و همچنین شاخه‌های بیدفری در گوشه و کنار اتاق نیز بر زیبایی آن افزوده است.

هنگامی که یک پالت رنگی خاص را برای دکوراسیون اتاقی انتخاب می‌کنید با در نظر گرفتن وسایلی که در سایر اتاق‌های خانه و حتی در انباری منزل دارید ممکن است وسایلی متناسب با این پالت رنگی بیابید و آنها را به اتاق مورد نظر انتقال دهید تا هم به عنوان زینت آن اتاق مورد استفاده قرار گیرند و هم خود در بستری مناسب زیباتر جلوه کنند.

پرده سبز زیتونی پنجره حفظ شده است اما دو لایه پرده حریر سبز روشن تر نیز به آن افزوده شده است که دوختی بسیار ساده دارند. توانایی کار با چرخ خیاطی تنها مهارت لازم برای دوختن چنین پرده‌هایی است. سپس پرده‌های حریر رویی به سادگی گره زده شده‌اند که خود به مدلی برای پرده تبدیل شده است.

کاناپه سبز چمنی به همان صورت حفظ شده است ولی کاناپه دیگر با انداختن یک قطعه پارچه ساده سبز روشن بر هماهنگی و حرکت رنگ در اتاق افزوده است ضمن آن که با استفاده از چند کوسن به رنگ‌های سبز همرنگ با پرده حریر و روکش کاناپه چمنی رابطه لازم با آنها را نیز حفظ می‌کند. در مواردی که مایلید در صرف هزینه‌ها صرفه جویی کنید حتی ممکن است پارچه‌های ساده سفیدی در منزل دارید را برای هماهنگی با دکوراسیون جدید رنگ کنید و این کار به راحتی با رنگ‌های پارچه امکان پذیر است حتی ممکن است پرده سفید قبلی همین پنجره را با رنگ پارچه سبز رنگ کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد. در آخر با افزودن ظرایفی از قبیل ظروف شیشه‌ای سبز رنگ در اشکال و پرده‌های رنگی متفاوت به تنوع و درعین حال هماهنگی فضا افزوده شده است. با بستن شاخه‌های خشک بید به دور پایه آباژورها و چسباندن گلبرگ‌های خشک به دور لبه کلاهک آنها آباژورها نمایی منحصر به فرد و همچنین جدید یافته‌اند و بدون صرف هزینه بیشتر برای خرید آباژورهای جدید با دکوراسیون نو هماهنگ شده اند.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ارد بزرگ و آسیای مرکزی

مقاله زیر از سایت پایگاه تاجیکستان برداشت شده است : ارد بزرگ اندیشمند برجسته فارسی زبان است که پیروان بسیاری در میان اهل اندیشه و دانش دارد . در تاجیکستان افکار او را همانند مادر تاجیکستان " گلرخسار صفی آوا " می دانند و در افغانستان او و احمدشاه مسعود را یک اندیشه و فکر مشترک می پندارند و دوستی نزدیک آن دو هم بر این باور افزوده است . در نظریه " قاره کهن" ارد بزرگ ، پافشاری بسیار بر همگونی فرهنگ و تاریخ مشترک بیست کشور حوزه تمدنی ایران باستان می بینیم . ارد بزرگ در آنجا از استاد فردوسی یاد می کند . در داستان ایرج ، فزون خواهی شرق و غرب برای نفوذ در دایره تمدنی ایران دیده می شود . سلم و تور نماد این دو بخش هستند که برادر خویش ایرج را از پای در می آورند . متاسفانه دخالت های استعمار پیر انگلیس و پرورش افکار غلط باعث شده است که ایران باستان هزار پاره شود . پاکستان تاریخ خویش را از امویان و عباسیان آغاز می کند افغانستان و تاجیکستان هم که نیاز به گفتن ندارد آنسوی ایران در عراق ، سوریه و لبنان ، داستان وخیم تر و غمبارتر است . صحبت بر روی نظریات ارد

ارد بزرگ می گوید : آدمهای فرهمند به نیرو و توان خویش باور دارند.

با واژه ی فره نخستین بار در اوستا آشنا میشویم و در سرچشمه های پهلوی و در نیکونبشتار فردوسی پاکزاد با آن خوی میگیریم... گفتار درباره ی فره میتواند موضوع کتابی سترگ قرار بگیرد، ازین رو در کوته نوشته ای که در دست دارم نمیتوانم بونده به آن بپردازم .... فره از آغاز باشندگی انسان با وی بوده، با او به شکار میرود و او را شاهنشاه رمگان میسازد. فره آن نیروی معنوی است که فرد را توانا میسازد، فراتر از هستی و توانایی خویش ابرکارهایی انجام دهد و او را از گروه جداسر سازد. نمونه فره را میتوان در افرادی دید که با جذبه سخنان خویش، گروهی را گرد آورده بر آنها فرمانروایی میکند. فرهمند در آغاز تاریخ، کسی بوده که در تنگناهای نخستین زندگی آدمی، با نیروی جان و روان خویش راهگشای سختیها بوده است. او یک شکارچی، یا یک پزشک بوده که آدمی نخستین را از شر درندگان و خشکسالی و بیماری رهانیده است. فره در ایران (به ویژه در شاهنامه) نیز سرگذشتی همسان با تاریخ بشریت دارد. کیومرث و هوشنگ و تهمورث زینوند راهبری فرهمندانه ای بر زیردستان دارند. آنها ازین رو فرهمندند که نیازهای نخستین آدمی را توانسته اند به خوبی برآورده کنن

نگرشهای شگفت انگیز به کفش !

بیشتر ما فکر می‌کنیم بستن کفش به عقب اتومبیل عروس و داماد در کشورهای غربی نوعی شوخی و شیطنت است. اما این شوخی عملاً از مراسمی باستانی اقتباس شده که پیروان و علاقه مندان امروزی آن، معنی حقیقی‌اش را از یاد برده‌اند. پیش از استفاده گسترده از اتومبیل، شرکت‌کنندگان در میهمانی، به سوی عروس و داماد که در حال ترک مراسم بودند، کفش پرتاب می‌کردند.‌ گرچه ممکن است آغاز چنین رفتاری را به مصریان نسبت بدهند، اما پاسخ به این نکته نخستین بار در تورات و در رسوم یهودیان ثبت شده است. یهودیان لنگه کفش را نماد مالکیت می‌دانستند و تصرف یا تسلط بر مال یا افراد را با آن مشخص می کردند. هر فروشنده یهودی به جای مهر یا امضا کردن قرارداد، در برابر چشمان شاهدان، لنگه کفش خود را بیرون می‌آورد و با دادن آن به خریدار موافقت خود را در معامله اعلام می‌کرد. در آن هنگام برای نشان دادن تملک یک قطعه زمین، روی آن کفش می‌گذاشتند. به علاوه پرتاب کفش، به معنای چشم‌پوشی و ترک علاقه نیز بود. در تورات آمده است که: کفشم را به سوی آدم می‌اندازم یعنی آدم دیگر تحت حمایت نیست. در روزگاری که تورات از آن حرف می‌زند، زنان شکلی - نه چندان گ