رد شدن به محتوای اصلی

آرمان بزرگ، آدم بی باک و دلیر را به سوی خویش می کشاند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی


برخی به "ارد" می گویند اعتماد به نفس نداریم. به آنها می گویم : از فضای خالی درون خویش برون آمده و به دریای داشته ها سفر کنیم، تا هنگامی که در نیمه خالی لیوان درون خویش، دست و پا می زنیم و از نداشته هایمان سخن می گوییم، راه تازه ای برای بهتر شدن نمی یابیم. هر یک از ما آدمیان، دارای توانی هستیم، آن را یافته و بر آن گام نهیم. از آن پس پلکان رشد را به چشم خواهیم دید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

پیش نیاز دلیر بودن، بدنی ورزیده نیست، گاهی آدمهای سبکبار، پشت کوهستان را هم به خاک مالیده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

پیشرفت، تنها در سایه آمادگی همیشگی ما بدست می آید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی




پیشرفت آدمی زمانی بدست می آید، که بر کردار و رفتار خود، فرمانروا باشد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

توانمندی های خویش را، به فراموشی نسپاریم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ریشه شکست های بزرگ، از ناراستی های بسیار کوچک، سرچشمه می گیرند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

شکست، بن بست نیست، یک پیچ است بسوی پیروزی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

شکست و پیروزی، دل آدم فرهمند را نمی لرزاند، او به آرمان و هدف خویش می اندیشد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

شکست های زندگی، درهای پیروزی را می گشایند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

شناخت موشکافانه هر شکست، پیشرفت را در پی دارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

فرومایگان، پس از پیروزی، همآورد شکست خورده خویش را به ریشخند می گیرند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اگر پنداری توان پیش بردن ما را نداشته باشد، همان بهتر که زودتر رهایش کنیم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آنگاه که آرمان هویدا شد، هزاران راه بن بست هم، نمی توانند پیشدارمان باشند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

از آدمهای خودستایی که آرزوهای شما را به ریشخند می گیرند، دوری کنید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بسیاری از آرزوهایمان را می توانیم به آسانی، با نشان دادن توانمندی خویش بدست آوریم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

#حکیم_اُرُد_بزرگ #متن_زیبا_حکیم_اُرُد_بزرگ_پدر_فلسفهorodism #متن_زیبا_فلسفه_جهانی_اورودیسمorodism #متن_زیبا_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ_بنیانگذار_فلسفهorodism #متن_سنگین_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #متن_زیبا_فلسفه_اردیسمorodism #متن_سنگین_فلسفه_جهانی_اورودیسمorodism #متن_سنگین_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ_بنیانگذار_فلسفهorodism #متن_سنگین_فلسفه_اردیسمorodism #متن_خاص_حکیم_اُرُد_بزرگ_پدر_فلسفهorodism #متن_خاص_فلسفه_جهانی_اورودیسمorodism #متن_خاص_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ_بنیانگذار_فلسفهorodism #متن_خاص_فلسفه_اردیسمorodism #تکست_خاص_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #تکست_خاص_حکیم_اُرُد_بزرگ_بنیانگذار_فلسفهorodism #تکست_خاص_فلسفه_جهانی_اورودیسمorodism #تکست_خاص_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ_بنیانگذار_فلسفهorodism #تکست_خاص_فلسفه_اردیسمorodism #تکست_ناب_فلسفه_اردیسمorodism #تکست_ناب_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #ارد_بزرگ #فلسفه_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #تکست_ناب_حکیم_اُرُد_بزرگ_بنیانگذار_فلسفهorodism #تکست_ناب_فلسفه_جهانی_اورودیسمorodism #تکست_ناب_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ_بنیانگذار_فلسفهorodism #فلسفه_پرطرفدار_اردیسمorodism #تکست_ناب_فلسفه_اردیسمorodism #تکست_ناب_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_اُرُدیسم

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ارد بزرگ و آسیای مرکزی

مقاله زیر از سایت پایگاه تاجیکستان برداشت شده است : ارد بزرگ اندیشمند برجسته فارسی زبان است که پیروان بسیاری در میان اهل اندیشه و دانش دارد . در تاجیکستان افکار او را همانند مادر تاجیکستان " گلرخسار صفی آوا " می دانند و در افغانستان او و احمدشاه مسعود را یک اندیشه و فکر مشترک می پندارند و دوستی نزدیک آن دو هم بر این باور افزوده است . در نظریه " قاره کهن" ارد بزرگ ، پافشاری بسیار بر همگونی فرهنگ و تاریخ مشترک بیست کشور حوزه تمدنی ایران باستان می بینیم . ارد بزرگ در آنجا از استاد فردوسی یاد می کند . در داستان ایرج ، فزون خواهی شرق و غرب برای نفوذ در دایره تمدنی ایران دیده می شود . سلم و تور نماد این دو بخش هستند که برادر خویش ایرج را از پای در می آورند . متاسفانه دخالت های استعمار پیر انگلیس و پرورش افکار غلط باعث شده است که ایران باستان هزار پاره شود . پاکستان تاریخ خویش را از امویان و عباسیان آغاز می کند افغانستان و تاجیکستان هم که نیاز به گفتن ندارد آنسوی ایران در عراق ، سوریه و لبنان ، داستان وخیم تر و غمبارتر است . صحبت بر روی نظریات ارد ...

گواهی سارها

در زمان‌های قدیم در یکی از شهرهای فارس مرد خداشناس و نیکوکاری بود که او را درویش دانا می‌گفتند و ازآن جا که مرد پاک‌سرشت و خوش‌نیتی بود همهِ مردم شهر او را می‌شناختند و برایش احترام زیادی قائل بودند.‌درویش تصمیم داشت که در سال جدید به سفر حج برود به همین خاطر اول تمام کارهایی را که باید انجام می‌داد مرتب کرد و تصمیم گرفت کمی زودتر سفرش را شروع کند تا این که در شهرهای میان‌راه استراحت کند و جدا از قافله و آهسته آهسته به سوی خانهِ خدا برود.روزها راه می‌رفت و شب‌ها را در روستاها و شهرهای میان‌راه منزل می‌کرد. یک روز در میان بیابان به کاروانسرایی رسید و از‌ آن جایی که دیگر غروب شده بود تصمیم گرفت شب را همانجا بماند. از قضا این کاروانسرا، کاروانسرایی متروک بودکه محل دزدها و راهزنان بود و آنها چون درویش را با کوله‌‌پشتی‌اش دیدند خوشحال شدند که تنهاست و کسی به دادش نمی‌رسد.درویش گفت: من پول و پله‌ای که به درد شما بخورد ندارم. لباس من هم که به درد شما نمی‌خورد. من یک درویش پیر هستم که به سفر خانهِ خدا می‌روم و مختصر پولی دارم. - این شما و این هم کوله‌پشتی من. اما بگذارید من بروم. دزدها خندیدن...

رَد خویشتن

رَد راستی ، رَد خویشتن است . ارد بزرگ اگر علم و دانش ما این همه به بی طرف بودن خود می نازد، از آن روست که جز کنجکاوی ناسالمِ ناتوانان چیز دیگری ندارد . فریدریش نیچه اندرز جبران خلیل جبران به همسران جوان : جام یکدیگر پر کنید ، لکن از یک جام ننوشید .از نان خود به هم ارزانی دارید ، اما هر دو از یک نان تناول نکنید . جبران خلیل جبران