رد شدن به محتوای اصلی

رهنمود های استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم


رسانه، تنها می تواند پژواک ندای مردم باشد، نه اینکه به آنها بگوید: شما چه بگویید که خوشایند دل ما باشد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Orodthegreat_Japan_16_


در سرزمینی که رسانه های مردمی آزاد هستند، هر روز پلشتی و قانون گریزی، کم و کمتر می شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تا مردم بر داشته ها و حقوق خویش آگاه نشوند، گامی برای نگهداری از آنها بر نمی دارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدمهای هوشمند، هیچگاه اندیشه خود را به یک رسانه، گره نمی زنند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

رسانه باید زبان مردم باشد نه آمری زورگو و ناشنوا. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران آزاده، پرچمداران پاکی و شکوفایی یک سرزمین هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران آزاده و پیشرو را باید ستود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران بزرگ، آینده را به نیکی و درستی پیش بینی می کنند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران رویدادها را پوشش خبری می دهند، خبرنگار تیزهوش علت هر رویداد را هم نشان می دهد و خبرنگار بزرگ همراه خبر رویدادها، چرایی بوجود آمدن و نتایج آنها را هم به آگاهی مردم می رساند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران باید نگاهی فرا و همچون باز داشته باشند، تا رخدادهای کوچک آنها را از کنکاشهای مهم دور نکند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اگر اینترنت پر شود از داده های با ارزش، خود به خود از تباهی و بزهکاری کاسته می شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

جایگاه فرهنگی کشورها در رشد و بالندگی بشری را می توان در میزان داده های اینترنتیشان دید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت، اندیشه و دودمان ما را به آیندگان گره خواهد زد، از این پس، دیگر گذشته برای آیندگان تیره و تار نخواهد بود، اندیشه ما، سپیده دم پیدایش فصلی نو از تاریخ بشری است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت، بزرگترین میراث و دانشنامه ما، برای نسل های آینده است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت، ارزش زمان را به آدمیان یادآوری نمود، و بی شک، جهان رو به خلاصه گرایی در متون و نوشته هاست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت ابزار آگاهیست، گریزی از روشنی و نور نیست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت میدان شکوفایی و بالندگی آدمیان است، همه برای رشد یکدیگر، کوشش می کنند و این با سرشت آدمی سازگار است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

پدران و مادرانی که فرزندان خویش را از اینترنت دور می کنند، شایسته سرزنش هستند. به فرزندان خویش آموزش دهیم که در اینترنت هم، گفتار و رفتاری نیک و انسانی داشته باشند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ریشه خوانی و بُن خوانی، خواست جویندگان دانش است. روشنتـر آنکه، آدمیان با یک سـرچ ساده به عصاره و شیره هر پرسشی می رسند. امروزه، همگان به دنبال کلیدواژه های مهم هستند. آشیانه کتابها از این پس اینترنت است. بدانیم و باور کنیم که: اینترنت، جهان دانایی و آگاهی است و همه ما برای رشد و گسترش آن مسئولیم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_98_






تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_70_




تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_79_






تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_99_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_80_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_71_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_75_


توهین ، افترا و بدگویی در فضای مجازی، زرنگی نیست، بلکه یکی از پست ترین شرارت ها است و تاریخ نشان داده است که هر شروری روزی گرفتار شر خود خواهد شد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تلویزیون آدم های پیشرو، همواره خاموش است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تلویزیون می تواند همدم سالمندان باشد. اما بی شک تباه کننده عمر جوانان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ارد بزرگ و آسیای مرکزی

مقاله زیر از سایت پایگاه تاجیکستان برداشت شده است : ارد بزرگ اندیشمند برجسته فارسی زبان است که پیروان بسیاری در میان اهل اندیشه و دانش دارد . در تاجیکستان افکار او را همانند مادر تاجیکستان " گلرخسار صفی آوا " می دانند و در افغانستان او و احمدشاه مسعود را یک اندیشه و فکر مشترک می پندارند و دوستی نزدیک آن دو هم بر این باور افزوده است . در نظریه " قاره کهن" ارد بزرگ ، پافشاری بسیار بر همگونی فرهنگ و تاریخ مشترک بیست کشور حوزه تمدنی ایران باستان می بینیم . ارد بزرگ در آنجا از استاد فردوسی یاد می کند . در داستان ایرج ، فزون خواهی شرق و غرب برای نفوذ در دایره تمدنی ایران دیده می شود . سلم و تور نماد این دو بخش هستند که برادر خویش ایرج را از پای در می آورند . متاسفانه دخالت های استعمار پیر انگلیس و پرورش افکار غلط باعث شده است که ایران باستان هزار پاره شود . پاکستان تاریخ خویش را از امویان و عباسیان آغاز می کند افغانستان و تاجیکستان هم که نیاز به گفتن ندارد آنسوی ایران در عراق ، سوریه و لبنان ، داستان وخیم تر و غمبارتر است . صحبت بر روی نظریات ارد ...

گواهی سارها

در زمان‌های قدیم در یکی از شهرهای فارس مرد خداشناس و نیکوکاری بود که او را درویش دانا می‌گفتند و ازآن جا که مرد پاک‌سرشت و خوش‌نیتی بود همهِ مردم شهر او را می‌شناختند و برایش احترام زیادی قائل بودند.‌درویش تصمیم داشت که در سال جدید به سفر حج برود به همین خاطر اول تمام کارهایی را که باید انجام می‌داد مرتب کرد و تصمیم گرفت کمی زودتر سفرش را شروع کند تا این که در شهرهای میان‌راه استراحت کند و جدا از قافله و آهسته آهسته به سوی خانهِ خدا برود.روزها راه می‌رفت و شب‌ها را در روستاها و شهرهای میان‌راه منزل می‌کرد. یک روز در میان بیابان به کاروانسرایی رسید و از‌ آن جایی که دیگر غروب شده بود تصمیم گرفت شب را همانجا بماند. از قضا این کاروانسرا، کاروانسرایی متروک بودکه محل دزدها و راهزنان بود و آنها چون درویش را با کوله‌‌پشتی‌اش دیدند خوشحال شدند که تنهاست و کسی به دادش نمی‌رسد.درویش گفت: من پول و پله‌ای که به درد شما بخورد ندارم. لباس من هم که به درد شما نمی‌خورد. من یک درویش پیر هستم که به سفر خانهِ خدا می‌روم و مختصر پولی دارم. - این شما و این هم کوله‌پشتی من. اما بگذارید من بروم. دزدها خندیدن...

رَد خویشتن

رَد راستی ، رَد خویشتن است . ارد بزرگ اگر علم و دانش ما این همه به بی طرف بودن خود می نازد، از آن روست که جز کنجکاوی ناسالمِ ناتوانان چیز دیگری ندارد . فریدریش نیچه اندرز جبران خلیل جبران به همسران جوان : جام یکدیگر پر کنید ، لکن از یک جام ننوشید .از نان خود به هم ارزانی دارید ، اما هر دو از یک نان تناول نکنید . جبران خلیل جبران